Frida Digital

Categories
Aprenent màrqueting

Outbound vs Inbound Marketing: qui es qui?

Avui toca quelcom més avorrit: tecnicismes i “palabros”. Però explicats fàcil i ràpid com ens agrada a nosaltres.

Si et mous pel món del marketing i/o estàs interessat en aquest meravellós i ampli sector, et sonaran aquests dos conceptes: Outbond i Inbound Marketing.

Te’ls presentem?

Per molt modern que pugui sonar tot, l’outbound marketing neix al 2005 amb l’objectiu d’explicar millor un nou concepte de marketing ideat per HubSpot: l’inbound marketing.

Per tant, sabem que un és l’oposat de l’altre. Fins aquí bé, oi?

Bé, doncs ara et deixem aquí una imatge que resumeix el concepte dels nostres nous amics a la perfecció:

Diferències entre inbound i outbound marketing.

Com pots haver esbrinat per la imatge, l’outbound marketing aglomera totes aquelles estratègies de marketing que poden resultar més tradicionals i/o que s’han utilitzat tota la vida de déu.

Inclús, es poden classificar com intrusives i molestes. Un exemple molt clar és el clàssic “buzoneo” o el porta freda per a captar clients.

Encara que aquestes tàctiques es considerin tradicionals no per això, deixen de ser efectives. De fet, la poca freqüència d’ús d’aquestes, millora els resultats.

Dins del outbound marketing també hi podríem classificar les tanques publicitàries, la publicitat en xarxes socials, campanyes de retargeting, anuncis a la ràdio…

I… l’ inbound marketing?

Aquest grup es podria resumir com l’equivalent al marketing de continguts, que adorem i idolatrem infinitament.

Quan parlem de marketing de continguts, ens referim a la creació de continguts de valor per a la teva comunitat: generar continguts de qualitat. L’inbound marketing es diferencia majoritàriament amb l’outbound marketing en el fet que el primer, és buscat pels clients, i no al revés.

Els exemples que se’ns venen primer a la ment són: optimitzacions SEO a la teva pàgina web, creativitats per a xarxes socials, inclús copywriting persuasiu.

Per molt diferents que semblin aquests dos companys busquen el mateix objectiu: generar vendes.

Ara que saps diferenciar-los, plantejaràs d’una altra manera les teves accions de venda?

×

Powered by WhatsApp Chat

× Contacta'ns!