Frida Digital

Categories
Xarxes Socials

Interpretar les estadístiques d’Instagram sense morir en l’intent

‘Que si, que sempre m’esteu dient que revisi les estadístiques del meu compte, però... Em sonen a xinès profund!’

Hem d’entonar la ‘mea culpa’ en aquest aspecte. Som les primeres a recomanar-vos (gairebé obligar-vos) a mirar les estadístiques d’Instagram, en canvi, no us hem explicat mai com interpretar-les.

IM-PER-DO-NA-BLE!

Bé doncs, aquest post va dedicat exclusivament a entendre les meravelloses estadístiques de la plataforma. Comencem?

On puc veure les meves estadístiques?

Per començar, aquestes sols estan disponibles a comptes d’empresa. És a dir, si el teu compte és personal, no tindràs accés a elles. Tingues en compte, que pots canviar el tipus de compte quan vulguis, però les estadístiques anteriors a la data del canvi, no quedaran reflectides.

En tots els comptes d’empresa, podem accedir a les estadístiques des de:

  1. El teu perfil (botó ‘Estadísticas’ o desplegant el menú superior dret i fent click a ‘Estadísticas’)
  2. La publicació (ja sigui post o story)

Aquestes, les podràs consultar tant en mòvil com a la versió d’ordinador.

Ubicacions d’accés a les estadístiques d’Instagram. Com accedir a les estadístiques d’Instagram.

1. Estadístiques del perfil.

1.1: Abast.

Aquí podràs veure quants usuaris nous han vist les teves publicacions i quin tipus de contingut han visitat. El nombre d’abast de no seguidors, hauria de ser major dels ja seguidors.

Impressions: el nombre de vegades que s’ha vist una publicació durant X període de temps (per determinat, els últims 7 dies).

Abast: la quantitat de comptes únics que han vist alguna de les teves publicacions.

1.2: Interaccions.

Likes, comentaris i guardats: aquest és el numeret màgic. Com més alta sigui aquesta xifra, millor. Procura animar la teva comunitat a guardar el contingut o compartir-lo per tal d’augmentar la teva interacció i, com a conseqüència, el teu abast.

Clicks al lloc web: el nombre de vegades que s’ha fet clic al lloc web de l’empresa des del teu perfil d’Instagram. Si el teu objectiu és generar trànsit, aquesta mètrica és fonamental. *Recorda que pots potenciar-la amb missatges tipus “link a la bio”.

Trucades o correus electrònics: igual que l’anterior, però per al telèfon i el correu electrònic de l’empresa.

1.3: Audiència.

Ep! Mirant aquesta secció podràs veure quin és el teu target objectiu. On viu, quina edat té, quin sexe i els moments de més presència a la plataforma.

Recorda tenir aquest últim element a l’hora de programar i crear contingut. Escull l’hora i els dies de màxima activitat i crea contingut que pugui interessar a la teva comunitat objectiva.

2. Estadístiques de publicacions.

Ara com ara, tota mena de contingut té recompte d’estadístiques. No sols les publicacions al mur, sinó també els IGTVs, reels i stories.

Likes, comentaris, compartits i guardats: Aquestes són les que tenim més presents, tingues en compte sempre la relació entre impressions i likes per tal de saber si el teu contingut és interessant/adequat per a la teva comunitat.

Tens algun guardat? WOW! Això equival a un súper-mega-ultra like i a Instagram li encanta, segueix per aquest camí.

*Actualment, degut a les regulacions en termes de privacitat, el nombre de compartits no és pot veure a Espanya.

2.1: Interaccions.

Visites al perfil.

Missatges Directes.

Clicks al lloc web o a productes.

2.2: Descubriment.

PARA EL CARRO. Ens hem deixat la ‘xixa’ per al final.

En aquest apartat està la informació més valuosa de totes les estadístiques d’Instagram.

Abast vs Impresions: recorda que l’abast és el nombre de comptes únics que han visitat la publicació. En canvi, les impressions són les vegades que han vist la publicació.

Per tant, tens 100 comptes assolits i 500 impressions? Doncs aquest post ha agradat, tant és així que l’han tornat a visitar vàries vegades.

Origen de les impressions:

Inici: des del mur de notícies, comptes que ja et segueixen.

Perfil: des del teu perfil, han fet click a aquesta publicació.

Ubicació: sempre es aconsellable afegir una ubicació als teus posts, d’aquesta manera pots arribar a nous comptes.

Hashtags: el major nombre de visites haurien de sortit dels hashtags, per això, sel.lecciona i segmenta els teus.

Altres origens: acostumen a ser compartits.

Explorar: la secció ‘Explorar’ és l’aparador màgic on tothom hi vol ser. Si aconsegueix sortir-hi; enhorabona, estàs fent bé la teva feina.

Seguidors: Per finalitzar, podràs veure quin número de seguidors has obtingut amb aquesta publicació.

Sabem que hi ha molta informació a assolir. Però recorda:

La pràctica és un mestre excepcional.

Plinio(El joven), Cayo
×

Powered by WhatsApp Chat

× Contacta'ns!