5 aprenentatges de la caiguda de Facebook

Aquest mes, seguint amb els meravellosos esdeveniments que ens està oferint aquest nou 2021, no sols hem sobreviscut a una caiguda del grup Facebook, sinó a dues.

El darrer 19 de març vam sofrir una caiguda d’uns 45 minuts d’Instagram, WhatsApp i Facebook i durant la mateixa setmana, una altra de més petita.

I ja saps lo que diuen… no hay dos sin tres.

Aprendizajes de la caida de Facebook de marzo: Instagram, Facebook y WhatsApp sin funcionar durante unos minutos.

Fiquem-nos en situació: torna a caure Facebook. Però ara, per sempre.

Ep. Salten totes les alertes, oi?

Aquí és on volíem anar a parar: que ens pot haver ensenyat aquestes dues caigudes momentànies del gran grup?

1. La abeja reina de les xarxes socials.

Fes memòria: quina va ser la plataforma que més vas trobar a faltar?

Si, correcte: Instagram. Això ens demostra qui lidera el mercat i quin és el grau de dependència que tenim amb aquesta xarxa social.

És més, quantes vegades has anat a comprar i li has ensenyat a la dependenta una fotografia d’Instagram amb el producte desitjat? Bé, doncs sense Instagram, em jugo el que vulguis, a què no ets capaç de descriure a la xiqueta l’article que vols.

Facebook, la xarxa social en coma, ningú la trobada a faltar. Si et fiques a pensar quantes vegades hi pots entrar a Facebook al llarg del dia, són mínimes. En canvi, a Instagram hi entres constantment, ja que és una gran font d’entreteniment i comunicació amb els teus contactes.

2. Omnicanal, sempre.

És important no jugar totes les teves cartes sols a una xarxa social. Amplia la teva presència a totes aquelles que creus que encaixen amb el teu negoci.

No bassis tot a plataformes alienes, ja que mai saps que pot passar amb elles. Darrere de Facebook hi ha una gran presència de la política, cosa que pot fer, d’un dia per l’altre, que el prohibeixin al nostre país o simplement, que l’esborrin per sempre.

Per tant, considera tenir una pàgina web funcional, actualitzada i cuidada. Però, al loro; no t’estem dient que t’obris una botiga en línia obligatòriament. Amb una web one page simple amb les teves dades de contacte i informació sobre el teu negoci és suficient.

3. Cuida el teu perfil de Google My Business.

Ja es pot dir que un dels buscadors més importants del món és Instagram, però no oblidem que el primer del pòdium és Google, i sempre ho serà.

Per tant, crea la teva fitxa de negoci de Google (si no la tens ja), actualitza els horaris i la ubicació, aporta imatges de qualitat i revisa les reviews de la teva empresa.

I el més important de tot: assegura’t que les dades de contacte són correctes!

4. Let’s get physical!

No tot està en l’onlinecuida dels teus punts de venda físics, opta per guanyar visibilitat participant en fires, markets o esdeveniments. I per què no? Una pop-up store.

No descartis altres alternatives físiques que et poden fer arribar al teu públic potencial.

5. Alternatives.

Que peta WhatsApp? Doncs tenim Telegramrelax.

Busca alternatives a les grans xarxes socials, hi ha centenars de plataformes utilitzades pels usuaris que poden substituir a les principals.

És important coneixèr-les i tenir-les present en la teva estratègia de negoci.


Ara que has llegit això, a què pot tornar a caure el gran patriarca Facebook i no seria la fi del món?

Comparteix aquest post:

Vols més?

Els mètodes de pagament pioners per al proper 2022

Ja ens ha quedat prou clar que el consumidor que ha sobreviscut el 2020, ha canviat els seus hàbits. I dins d’aquests hàbits s’inclou les compres en línia. Mirem-ho amb números: la venda per internet ha augmentat un 65% després de la pandèmia. Vista la gran oferta que hi ha en tots els sectors el nostre ecommerce ha de destacar amb certs aspectes, i el primer i el més fàcil d’adaptar a la

Llegir més >>

El ‘Win To Win’ la nova tendència dels empresaris del s.XXI

Últimament, no deixem d’escoltar d’un nou tipus de negociació que trenca radicalment amb el “jo guanyo, tu perds”. Es tracta del “win to win”. Una estratègia de màrqueting que té com a objectiu que totes les parts implicades surtin beneficiades. Interessant, oi? Llavors… Funcionen realment les negociacions “win to win” o són una basta estafa per a una de les parts? El ‘guanyar-guanyar’, pot ser molt efectiu i reconfortant per a un CEO, un proveïdor o un comercial, però

Llegir més >>

El “Principi del Cadell” o Neotènia aplicat al màrqueting

Nois! Aquí està tot inventat. 🐶 El “Principi del Cadell” o tambè conegut com “Neotenia” es tracta d’una tècnica de marketing on es busca causar en el consumidor la necessitat de protegir allò que surt en l’anunci o dit en altres paraules: crear tendressa. Quan surt un cadell a un vídeo, la nostra reacció instantànea és: “Ai!!! Que monada, me’l emporto a casa ara mateix (encara que la meva dona

Llegir més >>

Crisis a Instagram! Què faig?

Tots sabem que aquesta famosa xarxa social està cada vegada més massificada: totes les empreses hi volen ser per vendre. Després d’haver passat per canvis en aquesta plataforma, plens de nous formats de contingut, algoritmes i stories, notes un detallet: EL MEU COMPTE NO CREIX, TINC UNA CRISIS! Sí, sí. A Instagram també hi ha crisis. Tal com a una parella, les relacions s’han de cuidar constantment. I com podem detectar una crisis? La interacció ha baixat

Llegir més >>