Outbound vs Inbound Marketing: qui es qui?

Avui toca quelcom més avorrit: tecnicismes i “palabros”. Però explicats fàcil i ràpid com ens agrada a nosaltres.

Si et mous pel món del marketing i/o estàs interessat en aquest meravellós i ampli sector, et sonaran aquests dos conceptes: Outbond i Inbound Marketing.

Te’ls presentem?

Per molt modern que pugui sonar tot, l’outbound marketing neix al 2005 amb l’objectiu d’explicar millor un nou concepte de marketing ideat per HubSpot: l’inbound marketing.

Per tant, sabem que un és l’oposat de l’altre. Fins aquí bé, oi?

Bé, doncs ara et deixem aquí una imatge que resumeix el concepte dels nostres nous amics a la perfecció:

Diferències entre inbound i outbound marketing.

Com pots haver esbrinat per la imatge, l’outbound marketing aglomera totes aquelles estratègies de marketing que poden resultar més tradicionals i/o que s’han utilitzat tota la vida de déu.

Inclús, es poden classificar com intrusives i molestes. Un exemple molt clar és el clàssic “buzoneo” o el porta freda per a captar clients.

Encara que aquestes tàctiques es considerin tradicionals no per això, deixen de ser efectives. De fet, la poca freqüència d’ús d’aquestes, millora els resultats.

Dins del outbound marketing també hi podríem classificar les tanques publicitàries, la publicitat en xarxes socials, campanyes de retargeting, anuncis a la ràdio…

I… l’ inbound marketing?

Aquest grup es podria resumir com l’equivalent al marketing de continguts, que adorem i idolatrem infinitament.

Quan parlem de marketing de continguts, ens referim a la creació de continguts de valor per a la teva comunitat: generar continguts de qualitat. L’inbound marketing es diferencia majoritàriament amb l’outbound marketing en el fet que el primer, és buscat pels clients, i no al revés.

Els exemples que se’ns venen primer a la ment són: optimitzacions SEO a la teva pàgina web, creativitats per a xarxes socials, inclús copywriting persuasiu.

Per molt diferents que semblin aquests dos companys busquen el mateix objectiu: generar vendes.

Ara que saps diferenciar-los, plantejaràs d’una altra manera les teves accions de venda?

Comparteix aquest post:

Vols més?

Lliçons de lideratge by Freddie Mercury

La vida real està plena d’experiències i aprenentatges sobre lideratge. De vegades són de gent que t’envolta i amb qui has crescut, com el teu avi, una mestra o el primer jefe que vas tenir. Altres vegades alguns aprenentatges venen de la mà de gent més coneguda com Freddie Mercury (Farrokh Bulsara). (Vamos, una mica més conegut.) Quan miro enrere i recordo com vaig descobrir la meva passió, recordo perfectament el culpable: Freddie Mercury. Vaig haver

Llegir més >>

Must-haves del teu perfil d’empresa a Instagram

D’acord. Acabo d’obrir-me un compte a Instagram per promocionar el meu negoci. I ara què? Considera el teu perfil d’Instagram com una carta de presentació: serà la primera impressió que s’emportaran els teus clients potencials de la teva empresa. Podríem dir que, per tal de tenir un perfil optimitzat, hauríem de complir amb certs elements en aquesta xarxa social, els repassem? 1. Presenta’t. Un ‘hola’ no és el mateix que un ‘bona tarda, sóc la Txell i

Llegir més >>

L’art de dir NO

Busquem l’aprovació dels altres, és un fet demostrat per la ciència. Així que, en certa manera li podem fotre la culpa a la naturalesa humana per aquesta necessitat constant d’agradar i satisfer als altres. Però… Què passa quan aquesta necessitat de satisfer els altres ens afecta negativament a nosaltres? Salten les alarmes. Tant en l’àmbit personal com en el professional, ens podem trobar en situacions incòmodes que ens situen entre l’espasa i la paret. Aprendre a dir que no és un art i avui en

Llegir més >>

Trucs per a créixer ràpid a Instagram

1. No n’hi ha. Entre la multitud de correus que rebo diàriament un em crida l’atenció, el seu assumpte és el següent: L’agència creativa Social Mood ens l’ha tornat a jugar de manera creativa. I és que no hi ha cap altra manera de dir que no, no existeix una fórmula màgica per a créixer a Instagram. I molt menys ràpid. Instagram comença a derivar cap a una plataforma únicament per anunciants. Més d’un expert la defineix com un centre comercial, “el gran centre comercial

Llegir més >>