D’acord. Acabo d’obrir-me un compte a Instagram per promocionar el meu negoci. I ara què?
Considera el teu perfil d’Instagram com una carta de presentació: serà la primera impressió que s’emportaran els teus clients potencials de la teva empresa.
Podríem dir que, per tal de tenir un perfil optimitzat, hauríem de complir amb certs elements en aquesta xarxa social, els repassem?
1. Presenta’t.
Un ‘hola’ no és el mateix que un ‘bona tarda, sóc la Txell i toco el piano amb el meu gat’. Entrar en un perfil d’Instagram pot resultar bastant fred si no es treballa bé.
Per això, optimitza la teva biografia incloïen qui ets, que fas i en què pots ajudar al teu client potencial.
Una foto val més que mil paraules: actualitza la imatge del perfil amb el teu logotip actualitzat i de bona qualitat.
2. Planifica’t.
Doncs bé, ja tinc el perfil arreglat, ara ja podríem publicar, oi?
Eeeeeep! Para aquí.
Primer, crea un calendari editorial on estableixis les dades i el tipus de contingut que vols proporcionar a la teva comunitat.
Per què? Et servirà per a mantenir un ordre, una constància de publicació i t’estalviarà temps i evitaràs repetir material.
3. No venguis.
Recordem que Instagram és una xarxa social, no una tanca publicitària. Per tant, no et centris sols a vendre el teu producte/servei, si no també crea comunitat aportant al teu públic contingut de valor que l’entretingui i/o el benefici.
És important el deixar de banda el ‘publicar per publicar’.
4. Humanitza’t.
La gent som xafarders, volem saber que hi ha darrera del teu negoci i sobretot, volem saber a qui donem els nostres diners.
Així que agafa el mòbil i grava’t, fes fotos de l’equip i vídeos naturals.
5. Analitza.
De res serveix tenir una estratègia de xarxes socials impressionant si després aquestes estratègies no s’analitzen.
Per cada acció que facis, anota quins resultats has tingut: interacció, abast, transaccions, visites, feedback…