La força de Napoléo Bonaparte

Com a líder militar, Napoleó Bonaparte era famós per la seva èmfasi en la velocitat i l’acció. De fet, juntament amb la força bruta, va ser el principal factor que va impulsar els seus exèrcits d’una victòria a una altra.

“La força de l’exèrcit”, va afirmar, “com la potència en mecànica, és el producte de multiplicar la massa per la velocitat”.

Aquest èmfasi en la velocitat finalment va donar forma a l’estratègia militar de Napoleó i va obligar als seus enemics a adaptar les seves estratègies en resposta.

Hi ha dos factors claus que podem treure de Napoleó: l’ús de la velocitat i la rapidesa d’acció.

La fuerza de Napoleón Bonaparte aplicada al emprendimiento. La força de Napoleó Bonaparte aplicada a l’emprenediment.

A la nova economia ja no es premia el lent, es premia a persones que actuen ràpid per aprofitar de les oportunitats. L’enginyer d’una planta nuclear es troba en una posició exactament oposada a la que ens trobem la majoria de nosaltres: els enginyers nuclears no “es mouen ràpid i trenquen coses” en nom de l’eficiència. Es mouen a una velocitat lenta i ho controlen tot de manera exhaustiva.

L’impacte de cometre un error és catastròfic, d’aquí la dita “mesurar dues vegades, tallar una vegada” és una regla inamovible. No obstant això, quan parlem d’oportunitats en el món digital gran part d’elles són per anar més ràpid.

La majoria de nosaltres no som enginyers de plantes nuclears. Llançar una campanya a Facebook per provar el teu procés de venda és per anar ràpid, no lent. Cercar el coneixement que et falta i comprar-lo és per anar ràpid, com contractar una persona clau per al teu negoci. Aixó és anar ràpid.

Hi ha un proverbi xinès que diu:
“Parlar no cuina arròs”.

Tenir les idees en el nostre cap no és el mateix que actuar. Estem davant moments en què hem de llançar ràpid, testejar coses i no tenir tanta por de què no funcionarà. Ser emprenedor porta implícit que hem de passar a l’acció ràpid.

“Seguir endavant. Res en el món pot reemplaçar la perseverança. El talent no ho farà, res és més comú que persones fracassades amb talent. El geni no ho farà, el món està ple de vagabunds educats. La persistència i la determinació són omnipotents.”

Ray Kroc

Comparteix aquest post:

Vols més?

Perquè les newsletters SI funcionen

‘Accepto subscriure’m i rebre correus electrònics de la newsletter de X.’ Et sona, oi? No ho has vist ni una vegada, ni dos, ni tres. Em jugo la meva mà dreta a què ho veus diàriament. Cada vegada són més les empreses que aposten per les newsletters corporatives. PERÒ, ¿Què és aixó de la newsletter? Ho podriem definir com un ‘butlletí informatiu’ que s’envia a través de correu electrònic i que es distribueix amb certa periodicitat (diària,

Llegir més >>

L’art de dir NO

Busquem l’aprovació dels altres, és un fet demostrat per la ciència. Així que, en certa manera li podem fotre la culpa a la naturalesa humana per aquesta necessitat constant d’agradar i satisfer als altres. Però… Què passa quan aquesta necessitat de satisfer els altres ens afecta negativament a nosaltres? Salten les alarmes. Tant en l’àmbit personal com en el professional, ens podem trobar en situacions incòmodes que ens situen entre l’espasa i la paret. Aprendre a dir que no és un art i avui en

Llegir més >>

Trucs per a créixer ràpid a Instagram

1. No n’hi ha. Entre la multitud de correus que rebo diàriament un em crida l’atenció, el seu assumpte és el següent: L’agència creativa Social Mood ens l’ha tornat a jugar de manera creativa. I és que no hi ha cap altra manera de dir que no, no existeix una fórmula màgica per a créixer a Instagram. I molt menys ràpid. Instagram comença a derivar cap a una plataforma únicament per anunciants. Més d’un expert la defineix com un centre comercial, “el gran centre comercial

Llegir més >>

Trànsit web: calent, tebi i fred

No, no estem jugant a amagar. 😉  Així es defineix el trànsit de la teva pàgina web segons la rel.lació que tenen amb el teu sector. Quin es el trànsit calent? Bè, aquest és el que ja coneix els teus serveis/productes i inclús ja ha fet alguna acció a la teva web, com comprar o sol.licitar pressupost. Seguidament, ve el trànsit tebi, aquell que coneix la teva competència en el sector i coneix productes

Llegir més >>