Ja ens ha quedat prou clar que el consumidor que ha sobreviscut el 2020, ha canviat els seus hàbits. I dins d’aquests hàbits s’inclou les compres en línia.
Mirem-ho amb números: la venda per internet ha augmentat un 65% després de la pandèmia.
Vista la gran oferta que hi ha en tots els sectors el nostre ecommerce ha de destacar amb certs aspectes, i el primer i el més fàcil d’adaptar a la teva botiga online és el següent:
LA COMODITAT.
I és que som així: ‘comodons’. Ens agrada tenir la nostra comanda l’endemà a casa, poder-la tornar sense despeses addicionals i decidir l’hora d’entrega. Per a poder destacar de la nostra competència i dels grans gegants del mercat, millora aquest aspecte començant per les formes de pagament.
En aquest punt del circuit de compra, és on el client ha de dipositar els ‘cuartos’. I quan parlem de ‘cuartos’… la cosa es complica.
A l’hora d’integrar formes de pagament, assegura’t que aquestes no tenen errors, són les oficials i són intuïtives d’utilitzar.
Anem al ‘meollo de la questión’:
Quins mètodes de pagament he de tenir si o si al meu ecommerce aquest pròxim any 2022?
1. Pagament a terminis
Ja ve trepitjant fort des de principis de la pandèmia, i és que ens facilita molt a l’hora d’organitzar-nos econòmicament. Si ho puc pagar a terminis, un mal de cap menys a final de mes.
Existeixen vàries plataformes que ofereixen aquests serveis. Les més conegudes en l’àmbit nacional són Aplazame o Sequra.
2. Apple Pay
El cel per als usuaris d’Iphone: guardes la teva targeta al dispositiu i la pots utilitzar quan vulguis amb un simple codi o reconeixement de cara.
Tornem a la comoditat: quan estem davant d’una pàgina desconeguda i hem d’introduir des de 0 les dades de la targeta, és molta la temptació de deixar-ho estar, i això ho convertim en un carretó abandonat.
Del mateix funcionament, trobem a Google Pay.
3. Contra reemborsament
Un clàssic immortal que no hi pot faltar. Moltes generacions són reticents a les compres online i ha deixar les seves dades personals a Internet. Per això sempre recomanem tenir l’opció de contra reemborsament activada. El transportista recollirà els diners en pic l’usuari rebi la comanda.
Un punt en contra? T’arrisques a què, una vegada el client rebi el producte no l’accepti, havent pagat tu els despeses d’enviament.
4. Wallets digitals
El famós Bizum. No necessiten més presentació. Pots integrar-les a la teva passarel·la de pagament i cobrar-ho des del teu compte d’empresa.
*Ojo! Bizum està fent canvis en les seves condicions d’ús. Es rumoreja sobre tarifes de pagament per a rebre certa quantitat de transaccions.
5. WhatsApp Pay i Instagram Shopping
El grup Facebook s’està posant les piles amb els ecommerce, té molt clar que es vol enfocar aquí i farà el possible perquè les empreses es quedin.
Durant els mesos vinents, podrem fer transaccions a través de WhatsApp Business i Instagram Shopping. Encara que aquest últim, ja està confirmat que tindrà comissions.
Recorda posar-te al dia de totes les novetats en el món del ecommerce!