El ‘Win To Win’ la nova tendència dels empresaris del s.XXI

Últimament, no deixem d’escoltar d’un nou tipus de negociació que trenca radicalment amb el “jo guanyo, tu perds”. Es tracta del “win to win”.

Una estratègia de màrqueting que té com a objectiu que totes les parts implicades surtin beneficiades.

Interessant, oi?

Llavors… Funcionen realment les negociacions “win to win” o són una basta estafa per a una de les parts?

El ‘guanyar-guanyar’, pot ser molt efectiu i reconfortant per a un CEO, un proveïdor o un comercial, però sempre que respectin algunes claus ineludibles.

Per això, avui et volem explicar com dur a terme una negociació d’aquest tipus:

1. Negociar contínuament.

Pot ser que no siguis conscient, però en la nostra vida diària estem contínuament negociant: amb els vehicles que ens avancen, amb els companys de feina, amb els fills…

I on aquestes negociacions es fan més evidents és en l’entorn laboral.

Per exemple, si volem sortir airosos d’una situació complicada en el nostre treball, hem de conèixer els secrets de la negociació empresarial. Entre les estratègies que permeten obtenir més beneficis es troben les tècniques “win to win”, que es basen en la cooperació de totes les parts per arribar a un objectiu comú en el qual totes surtin beneficiades. Com totes elles se sentiran bé amb la decisió que es prengui, es generarà un compromís i una motivació molt més gran, i un vincle entre totes les parts que pot afavorir a futurs acords.

2. Concessions.

El primer que has de tenir en compte és que la clau de la negociació “win to win” resideix en les concessions.

Aquestes permeten satisfer les dues parts de manera simultània. Per a això és necessari un intercanvi d’informació que permeti conèixer el que pot causar satisfacció en l’interlocutor i, al mateix temps, donar pistes sobre les nostres pròpies necessitats.

3. Proximitat i comprensió.

Per dur a terme una negociació “win to win” és important deixar les emocions negatives fora.

Què volem dir amb això? Doncs que hauràs de ser conscient que el teu objectiu no és obtenir un benefici quan l’altra part perdi, sinó aconseguir que les dues parts obtingueu beneficis. Així, l’ideal és que mantinguis una actitud de proximitat i comprensió, i que deixis de banda emocions negatives com la por a perdre, ja que podrien ser un obstacle a l’hora d’aconseguir els objectius “win to win”.

4. Transparència.

Per dur a terme una negociació “win to win” d’èxit, també cal que siguis transparent. Així, no hauràs de tenir por de mostrar les preocupacions i interessos.

Si ocultes les teves veritables intencions, l’únic que aconseguiràs és crear una situació de desconfiança que impedirà arribar a una solució que beneficiï ambdues parts.

5. Escoltar.

Durant una negociació “win to win”, escoltar és imprescindible per obtenir beneficis en dues parts. Escoltant demostraràs respecte per altres punts de vista i obriràs el camí perquè l’altra part també respecti els teus interessos.

6. Credibilitat.

Durant aquesta negociació també hauràs de tenir cura de què la teva credibilitat caigui en picat, una cosa que podria succeir.

Per exemple, si assegures una vegada i una altra que no tens marge per abaratir un producte i, de sobte, redueixes el preu de manera considerable… Alerta! l’interlocutor se sentirà enganyat.

Així, és important que no et precipitis a l’hora de realitzar la primera concessió, sinó que mantinguis la calma i no actuïs per impulsos.

Comparteix aquest post:

Vols més?

El ‘Win To Win’ la nova tendència dels empresaris del s.XXI

Últimament, no deixem d’escoltar d’un nou tipus de negociació que trenca radicalment amb el “jo guanyo, tu perds”. Es tracta del “win to win”. Una estratègia de màrqueting que té com a objectiu que totes les parts implicades surtin beneficiades. Interessant, oi? Llavors… Funcionen realment les negociacions “win to win” o són una basta estafa per a una de les parts? El ‘guanyar-guanyar’, pot ser molt efectiu i reconfortant per a un CEO, un proveïdor o un comercial, però

Llegir més >>

Els 5 podcasts de dones empoderades que no et pots perdre

Si a hores d’ara no tens com a mínim 5 podcasts guardats a la teva llista de seguiment de Spotify, has fracassat com a millenial. 😉 El món podcast abraça un gran temari: des de podcasts educacionals, polítics, culturals, fins a programes de pur entreteniment. Uns podcasts relativament nous – i que òbviament, no podíem passar per alt – són aquells que tenen com a objectiu empoderar a la dona. Presentat per dones i dirigit

Llegir més >>

El “Principi del Cadell” o Neotènia aplicat al màrqueting

Nois! Aquí està tot inventat. 🐶 El “Principi del Cadell” o tambè conegut com “Neotenia” es tracta d’una tècnica de marketing on es busca causar en el consumidor la necessitat de protegir allò que surt en l’anunci o dit en altres paraules: crear tendressa. Quan surt un cadell a un vídeo, la nostra reacció instantànea és: “Ai!!! Que monada, me’l emporto a casa ara mateix (encara que la meva dona

Llegir més >>

La cara B d’Instagram: lo Finstagram

Vale, agafa seient. I si et diem que hi ha un raconet secret dins d’Instagram on no existeix el postureo i la gent es mostra tal com és sense màscares? Doncs si, senyors/es, existeix i es diu Finstagram. Es tracta de perfils dins de la mateixa xarxa social, on es penja contingut sense filtres de cap mena. 1. L’origen de tot. El seu nom és una abreviació de Fake Instagram (Instagram falç). Encara que sembli contradictori –

Llegir més >>