El “Principi del Cadell” o Neotènia aplicat al màrqueting

Nois! Aquí està tot inventat. 🐶 El “Principi del Cadell” o tambè conegut com “Neotenia” es tracta d’una tècnica de marketing on es busca causar en el consumidor la necessitat de protegir allò que surt en l’anunci o dit en altres paraules: crear tendressa.

Quan surt un cadell a un vídeo, la nostra reacció instantànea és: “Ai!!! Que monada, me’l emporto a casa ara mateix (encara que la meva dona hem foti fora de casa).”⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Qui no s’ha enamorat del gosset de Scottex? Aquest sería l’exemple més clar de la neotènia aplicada a màrqueting.

Bé, ens remontem a l’explicació biològica d’aquest fenòmen: hi ha unes certes característiques físiques, allunyades de cànons de bellessa, estils, modes o religions, que, al coincidir fan que ens surgeixi la necessitat de protegir i obtenir allò que reuneixi tots els elements.

Formes rodones, la simetría, formes tancades i el rebuig de formes angulosses son alguns d’aquests elements.

En resum, tot això fa que diguem d’un nadó que és adorable.

Per a sorpresa nostra és la pròpia intel·ligència de la natura qui ens fa així per tal que, com a espècie, vulguem i protegim els més petits i aquest fet, es diu Neotenia.

I com s’aplica al màrqueting?

Alguns exemples ràpids d’aquest principi, que podem veure a la nostra televisió, són els Minions o alguns personatges dels mítics The Simpsons.

D’aquesta manera podem deduir que els principis bàsics que ataquen el nostre cervell límbic, en realitat són mers principis antropològics que han estat estudiats des de fa dècades per especialistes de conducta humana.

Tot i que no són moltes les empreses que utilitzen dins del seu pla de màrqueting una mascota, és força útil tenir en compte aquest item, per a poder aprofitar l’efecte cadell o neotènia, ja que si aquesta mascota compleix amb els trets distintius d’un cadell real, és a dir, els ulls i el front gran, el nostre client intentarà de protegir-lo, ja que el missatge que estem enviant, el dirigim cap al cervell rèptil del nostre públic objectiu.

Com pots comprovar, té sentit aplicar la neotènia a l’àmbit publicitari i de màrqueting per provocar aquesta afectivitat en els usuaris, revifar les seves emocions i activar així el desig de compra.

Penses que el pots utilitzar en la teva pròxima campanya?

Comparteix aquest post:

Vols més?

L’art de dir NO

Busquem l’aprovació dels altres, és un fet demostrat per la ciència. Així que, en certa manera li podem fotre la culpa a la naturalesa humana per aquesta necessitat constant d’agradar i satisfer als altres. Però… Què passa quan aquesta necessitat de satisfer els altres ens afecta negativament a nosaltres? Salten les alarmes. Tant en l’àmbit personal com en el professional, ens podem trobar en situacions incòmodes que ens situen entre l’espasa i la paret. Aprendre a dir que no és un art i avui en

Llegir més >>

Copywriting per a xarxes socials: la tècnica PAS

Una de les tècniques més conegudes en el món del copywriting és la fórmula PAS. Es tracta d’un procés que permet la construcció de textos persuasius enfocada en el teu client ideal. En les teves xarxes socials serà una tècnica molt útil, així com en la redacció de newsletters. La Fórmula PAS és una estructura persuasiva que t’ajuda a organitzar la informació d’una manera que sigui procliu a la conversió. I en altres

Llegir més >>

Els 5 podcasts de dones empoderades que no et pots perdre

Si a hores d’ara no tens com a mínim 5 podcasts guardats a la teva llista de seguiment de Spotify, has fracassat com a millenial. 😉 El món podcast abraça un gran temari: des de podcasts educacionals, polítics, culturals, fins a programes de pur entreteniment. Uns podcasts relativament nous – i que òbviament, no podíem passar per alt – són aquells que tenen com a objectiu empoderar a la dona. Presentat per dones i dirigit

Llegir més >>

La força de Napoléo Bonaparte

Com a líder militar, Napoleó Bonaparte era famós per la seva èmfasi en la velocitat i l’acció. De fet, juntament amb la força bruta, va ser el principal factor que va impulsar els seus exèrcits d’una victòria a una altra. “La força de l’exèrcit”, va afirmar, “com la potència en mecànica, és el producte de multiplicar la massa per la velocitat”. Aquest èmfasi en la velocitat finalment va donar forma a

Llegir més >>