Crisis a Instagram! Què faig?

Tots sabem que aquesta famosa xarxa social està cada vegada més massificada: totes les empreses hi volen ser per vendre.

Després d’haver passat per canvis en aquesta plataforma, plens de nous formats de contingut, algoritmes i stories, notes un detallet:

EL MEU COMPTE NO CREIX, TINC UNA CRISIS!

Sí, sí. A Instagram també hi ha crisis. Tal com a una parella, les relacions s’han de cuidar constantment.

I com podem detectar una crisis?

La interacció ha baixat considerablement.

Alerta! 🚨 Aquest primer punt és el més important. Tingues present que Instagram no deixa de ser una xarxa social i el que busca és connectar gent i crear una comunitat.

Els seguidors no paren de baixar.

No sols és que no creixin, sinó que t’has adonat que cada dia perds un parell. Pren nota, aquest factor és clau.

L’abast a nous comptes és mínim.

La teva comunitat ja et segueix, ja sap que estàs aquí, però el principal objectiu de les xarxes socials és arribar al teu client potencial. Per això, sempre recomanem revisar les estadístiques (sols a comptes d’empresa) per veure a quin nombre de comptes estàs arribant.

I com ho puc solucionar?

Recorda que és molt diferent ser a les xarxes socials que estar-hi. I senyors/es s’hi ha d’estar peti qui peti.

No ignoris comentaris o missatges directes

Imperdonable! 😱 No hi ha la possibilitat de no revisar els teus comentaris o pitjor… deixar-los en visto! Revisa la safata d’entrada i els teus posts i procura tardar el mínim a contestar.

Per cert, no oblidis les sol·licituds de missatge, que són aquelles que et fan arribar usuaris a qui no segueixes.

Busca sempre la interacció

Dins de les teves publicacions (ja sigui Stories o Posts) intenta afegir un CTA (Call To Action). I tu diràs… què és un CTA?

Bé, tal com el nom indica és un text que incita a fer una acció. És a dir, quan acabem de fer un post és bona idea agregar al copy un text que animi a comentar, a donar like o inclús a guardar la publicació.

Un súper TIP que us donem i sempre recomanem, és utilitzar els tags de les stories d’Instagram. Perquè Instagram vol que ho utilitzis. Com? En forma de pregunta, valoració o enquesta, aquesta última és la que més interacció acostuma a tenir.

Col·laboracions / Sinergies

Per tal d’augmentar la teva comunitat, aconsellem que uneixis forces amb marques de diferents sectors però del mateix target.

Hi ha mil maneres de col·laborar: d’un sorteig conjunt, fins a compartir articles i promocionar-los a ambdós comptes.

Promocions

Siguem realistes: el grup Facebook ha de menjar i el que li encanta són aquells usuaris que es deixen diners a la plataforma. Per tant, no descartis fer promocions pagades que redirigeixin al teu perfil d’Instagram.

Sempre aconsellem i preferim, utilitzar l’eina de FB Ads per tal de tenir un control total sobre les campanyes i els seus resultats.

El secret millor guardat: la constància.

No serveix de res publicar 3 dies seguits i desaparèixer 1 mes.

La plataforma valora la constància a l’hora de publicar. Intenta organitzar el teu contingut i programar-lo. Feina que, a la llarga, t’estalviarà molt de temps.

Comparteix aquest post:

Vols més?

L’art de dir NO

Busquem l’aprovació dels altres, és un fet demostrat per la ciència. Així que, en certa manera li podem fotre la culpa a la naturalesa humana per aquesta necessitat constant d’agradar i satisfer als altres. Però… Què passa quan aquesta necessitat de satisfer els altres ens afecta negativament a nosaltres? Salten les alarmes. Tant en l’àmbit personal com en el professional, ens podem trobar en situacions incòmodes que ens situen entre l’espasa i la paret. Aprendre a dir que no és un art i avui en

Llegir més >>

Buyer Persona: la clau per a les teves estratègies de marketing

Que és això de ‘buyer persona‘? Buyer Persona és la representació fictícia del teu client ideal. Està basada en dades reals sobre el comportament i les característiques demogràfiques dels teus clients, així com en una recreació de les seves històries personals, motivacions, objectius, reptes i preocupacions. D’acord, ara ja ho sabem tots. Quan tenim la primera toma de contacte amb les nostres clientes, un dels principals elements que sol·licitem és el buyer persona. Sorprenentment,

Llegir més >>

La cara B d’Instagram: lo Finstagram

Vale, agafa seient. I si et diem que hi ha un raconet secret dins d’Instagram on no existeix el postureo i la gent es mostra tal com és sense màscares? Doncs si, senyors/es, existeix i es diu Finstagram. Es tracta de perfils dins de la mateixa xarxa social, on es penja contingut sense filtres de cap mena. 1. L’origen de tot. El seu nom és una abreviació de Fake Instagram (Instagram falç). Encara que sembli contradictori –

Llegir més >>

Tendències ecommerce per aquest desconegut 2021

No tenim una bola de vidre per predir el futur però… aquí et deixem unes quantes tendències a tenir molt en compte per al teu ecommerce. El darrer 2020 ha augmentat la digitalització de molts negocis, per tant, la nostra competència s’ha multiplicat. I que fem? Adelantar-nos a les tendències és la clau. 1. Cauràs millor si ets eco-friendly. És una realitat: ens hem sensibilitzat més amb el medi ambient. Per això,

Llegir més >>