Copywriting per a xarxes socials: la tècnica PAS

Una de les tècniques més conegudes en el món del copywriting és la fórmula PAS.

Es tracta d’un procés que permet la construcció de textos persuasius enfocada en el teu client ideal. En les teves xarxes socials serà una tècnica molt útil, així com en la redacció de newsletters.

La Fórmula PAS és una estructura persuasiva que t’ajuda a organitzar la informació d’una manera que sigui procliu a la conversió. I en altres paraules, tornem a anomenar el copywriting de persuasió.

Parlem d’una fórmula fàcil d’aplicar i que ajudarà a donar les teves primeres passes com a copywriter.

Abans d’utilitzar-a la babalà, has de tenir en compte que, no en totes les teves publicacions serà idònia. Estudia quin tipus de reacció vols atreure i utilitza-la sempre amb sentit comú.

I… en què consta?

 Problema.

Què li fa perdre la son a la teva audiència? Aquest és el pas 1, troba el que necessita el teu públic o bé el seu punt de dolor.

✅ Agitació.

Ep! Aquesta part potser és la més creativa. És el moment de crear escenes de “pànic” en què el problema segueix apareixent.

✅ Solució.

És el moment de donar-li valor al teu producte, el que vas a vendre en el text. Una vegada creat el “caos” brinda al teu públic una solució clara.


Perquè aquesta fórmula funcioni és molt important tenir controlada la teva audiència i els interessos que tenen. Per això, recalquem la importància de tenir definit el teu buyer persona. Vols saber-ne més? Doncs tenim una entrada al blog aquí.

Si el problema no concorda amb el teu públic, els tres passos queden invàlids.

Comparteix aquest post:

Vols més?

Perquè les newsletters SI funcionen

‘Accepto subscriure’m i rebre correus electrònics de la newsletter de X.’ Et sona, oi? No ho has vist ni una vegada, ni dos, ni tres. Em jugo la meva mà dreta a què ho veus diàriament. Cada vegada són més les empreses que aposten per les newsletters corporatives. PERÒ, ¿Què és aixó de la newsletter? Ho podriem definir com un ‘butlletí informatiu’ que s’envia a través de correu electrònic i que es distribueix amb certa periodicitat (diària,

Llegir més >>

Interpretar les estadístiques d’Instagram sense morir en l’intent

‘Que si, que sempre m’esteu dient que revisi les estadístiques del meu compte, però… Em sonen a xinès profund!’ Hem d’entonar la ‘mea culpa’ en aquest aspecte. Som les primeres a recomanar-vos (gairebé obligar-vos) a mirar les estadístiques d’Instagram, en canvi, no us hem explicat mai com interpretar-les. IM-PER-DO-NA-BLE! Bé doncs, aquest post va dedicat exclusivament a entendre les meravelloses estadístiques de la plataforma. Comencem? On puc veure les meves estadístiques? Per començar, aquestes sols

Llegir més >>

Crisis a Instagram! Què faig?

Tots sabem que aquesta famosa xarxa social està cada vegada més massificada: totes les empreses hi volen ser per vendre. Després d’haver passat per canvis en aquesta plataforma, plens de nous formats de contingut, algoritmes i stories, notes un detallet: EL MEU COMPTE NO CREIX, TINC UNA CRISIS! Sí, sí. A Instagram també hi ha crisis. Tal com a una parella, les relacions s’han de cuidar constantment. I com podem detectar una crisis? La interacció ha baixat

Llegir més >>

Els mètodes de pagament pioners per al proper 2022

Ja ens ha quedat prou clar que el consumidor que ha sobreviscut el 2020, ha canviat els seus hàbits. I dins d’aquests hàbits s’inclou les compres en línia. Mirem-ho amb números: la venda per internet ha augmentat un 65% després de la pandèmia. Vista la gran oferta que hi ha en tots els sectors el nostre ecommerce ha de destacar amb certs aspectes, i el primer i el més fàcil d’adaptar a la

Llegir més >>