5 accions simples de màrqueting per dur a terme en PIMEs sense morir en l’intent

Molts creiem, erròniament, que el màrqueting consisteix en sofisticades tècniques amb eines tecnològiques pel mig i enrevessades accions fora de l’abast de molts. Això és mentida!

Repartir simples fullets informatius és una estratègia de màrqueting tradicional que es porta practicant dècades i és molt efectiva.

Avui volem compartir amb tu 5 accions per a PIMEs que pots implementar en el teu negoci sense trencar-te el cap. Una bona manera de començar a arribar clients potencials aquest any.

  1. PREMIA EL BOCA A BOCA

Si arribes al punt en el que els teus clients promocionen i recomanen el teu negoci … Genial, ho estàs fent bé! Per això, has de premiar aquest petit segment, ja sigui amb un descompte especial o un obsequi.

És una manera de fidelitzar encara més als teus clients. Recorda que, en el món de les vendes, el que dóna sempre rep.

  1. CONSIGUEIX UNA BASE DE DADES

Els contactes cada vegada estan més valorats. Intenta recol·lectar totes les dades possibles dels teus clients, ja sigui a través d’un formulari en paper, un correu electrònic o un simple WhatsApp. Agrupa’ls en un arxiu on aparegui el nom, el telèfon, el correu electrònic, la localitat, el seu aniversari … Això t’ajudarà a llançar, posteriorment, campanyes de màrqueting.

Aquest any és important tenir totes les dades possibles de contacte, ja que, si tens un negoci físic, no saps mai si podràs rebre’ls en persona, per tant, sempre és bó tenir el seu telèfon de contacte o correu electrònic per fer-li arribar novetats i / o promocions.

Recorda que, al demanar dades personals, tindràs de tenir en compte la política de privacitat vigent.

  1. COL.LABORA AMB ALTRES MARQUES

La unió fa la força! Investiga quins altres negocis tenen teu mateix públic i contacta amb ells per a futures col·laboracions. És una acció win-to-win per a ambdues parts que t’ajudarà a assolir el teu client ideal.

  1. DEMANA FEEDBACK

Dedicar un moment al client i fer-lo sentir especial i part del teu projecte és molt important a l’hora de crear una relació de confiança. Si el teu client confia en tu, consumirà en la teva empresa.

Pregunta, a través d’un formulari, que opinen de tu, quins aspectes pots millorar o quines coses els agradaria veure en un futur. Segur que treuràs idees boníssimes per posar en marxa i faràs còmplice als teus clients.

  1. CREA LA TEVA PÀGINA WEB

Finalment però no menys important … Crea la teva web.

Tranquila! No t’estem dient que obris una botiga online complexa i que requereixi molt manteniment. Simplement crea un web senzilla on es recullin les dades i fins i tot, la pots utilitzar com catàleg per als teus productes i / o serveis.

Si no estàs a internet … No existeixes! És una bona manera perquè la gent et descobreixi en els principals cercadors. Per a això, assegura’t de tenir-la optimitzada a nivell de SEO perquè sigui més fàcil trobar-la.

Una vegada dit tot això… Sols queda passar a l’acció!

Un calendari mensual on puguis programar les teves accions t’ajudarà a l’hora d’organitzar-te. I tu, quines noves accions implementaràs el proper any?

Comparteix aquest post:

Vols més?

5 aprenentatges de la caiguda de Facebook

Aquest mes, seguint amb els meravellosos esdeveniments que ens està oferint aquest nou 2021, no sols hem sobreviscut a una caiguda del grup Facebook, sinó a dues. El darrer 19 de març vam sofrir una caiguda d’uns 45 minuts d’Instagram, WhatsApp i Facebook i durant la mateixa setmana, una altra de més petita. I ja saps lo que diuen… no hay dos sin tres. Fiquem-nos en situació: torna a caure Facebook. Però ara, per sempre. Ep. Salten totes les alertes, oi? Aquí és on volíem anar a parar:

Llegir més >>

Lo ‘pricing’ o com fixar preus de manera raonable

El pricing, també conegut com fixació de preus, és el procés on s’estableix l’import d’un producte o servei que s’oferirà al públic. Fins aquí bé, oi? PERÒ, no pots deixar aquesta decisió en mans de l’atzar. Has de tenir en compte factors com la competència, el teu client i el procés de producció. Abans de fixar els teus preus, és bó tenir en compte els següents elements: La possibilitat de llançar un

Llegir més >>

Crisis a Instagram! Què faig?

Tots sabem que aquesta famosa xarxa social està cada vegada més massificada: totes les empreses hi volen ser per vendre. Després d’haver passat per canvis en aquesta plataforma, plens de nous formats de contingut, algoritmes i stories, notes un detallet: EL MEU COMPTE NO CREIX, TINC UNA CRISIS! Sí, sí. A Instagram també hi ha crisis. Tal com a una parella, les relacions s’han de cuidar constantment. I com podem detectar una crisis? La interacció ha baixat

Llegir més >>

5 accions simples de màrqueting per dur a terme en PIMEs sense morir en l’intent

Molts creiem, erròniament, que el màrqueting consisteix en sofisticades tècniques amb eines tecnològiques pel mig i enrevessades accions fora de l’abast de molts. Això és mentida! Repartir simples fullets informatius és una estratègia de màrqueting tradicional que es porta practicant dècades i és molt efectiva. Avui volem compartir amb tu 5 accions per a PIMEs que pots implementar en el teu negoci sense trencar-te el cap. Una bona manera de

Llegir més >>